Invalidewagen aanvragen

hier kun je terecht voor vragen enz over invalide wagentjes(canta's arola's jdm city enz)
birdy
brommobiel: Aixam 500.4 mini-van BJ 2005-12

Re: Invalidewagen aanvragen

Bericht door birdy » do 30 dec 2010, 01:14

gabbermaikel schreef:ja daarom dat ik het ook weet van die traplift, iemand die ik ken kon er geen 1 krijgen en die hoorde van iemand anders van ja ik kreeg hem zo, terwijl die hem eigenlijk niet eens echt nodig had
ja soms is het oneerlijk :x
ben een licht leesblinde die een newbi is op op het technische gebied van brommobielen is

Phr3ak
Contacteer:

Bericht door Phr3ak » do 30 dec 2010, 07:49

birdy schreef:
gabbermaikel schreef:ja daarom dat ik het ook weet van die traplift, iemand die ik ken kon er geen 1 krijgen en die hoorde van iemand anders van ja ik kreeg hem zo, terwijl die hem eigenlijk niet eens echt nodig had
ja soms is het oneerlijk :x
Nah, het rammelt met sommige regelgeving behoorlijk zo in Nederland hoor, terwijl het denk ik allemaal niet zo hoeft te zijn lijkt me ;)

Simpel voorbeeldje, hondenbelasting, in de ene gemeente is dat er wel, en in de andere gemeente niet. Zoals b.v. mijn zus, die betaalt helemaal niets voor een hond (geen hondenbelasting in haar gemeente). Terwijl hier mag je per hond 70 euro per jaar aftikken (op zich niet erg, ze doen er veel voor terug) ;)

En wat ik ook altijd nogal suf vindt, zijn die taxi bussen voor de ouderen en minder valide onder ons. Er staan hier bij de flat soms mensen een uur of nog langer te wachten op zo'n bus, en zit je er al erin .. Dan kan je ook nog eens de pech hebben dat je je hele woonplaats te zien krijgt in het minst erge geval (ken verhalen van mensen die de halve provincie door gereden zijn!) ..

Of belastingen ook leuk ..

M'n moeder kreeg ooit eens huurtoeslag, zomaar .. Gratis en voor niets .. En zie dat dan maar eens te stoppen, dat is praktisch gods onmogelijk! :mrgreen:

Je kan brieven schrijven en of bellen tot je een ons weegt .. Maar die verrekte toeslag moet en zal je ontvangen!

Moedeloos wordt je soms van al die regeltjes, terwijl er niemand aanwezig is in die bedrijven / organisaties die eens een knoop kan doorhakken, als dat eens nodig mocht zijn ;)
Afbeelding

gabbermaikel
National vice President
brommobiel: ik heb hem verkocht

Bericht door gabbermaikel » do 30 dec 2010, 15:58

dat je die toeslag krijgt is niet erg, maar vaak moet je dan opeens aan het einde van het jaar weer een boel geld terug geven ofzo

en die taxibusjes is inderdaad niks, iemand die ik ken werd geloof ik om 1 uur opgehaald en was net voor 6 uur thuis, die had letterlijk heel friesland gezien, net alsof de chauffeur hem vergeten was
en dat was niet een klein kind ofzo, die kerel was volgens mij ruim 200 kilo dus die zie je wel
"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car.
"OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car.
"HORSEPOWER" is how fast you hit the fence.
"TORQUE" is how far you take the fence with you.

Phr3ak
Contacteer:

Bericht door Phr3ak » do 30 dec 2010, 19:47

gabbermaikel schreef:dat je die toeslag krijgt is niet erg, maar vaak moet je dan opeens aan het einde van het jaar weer een boel geld terug geven ofzo

en die taxibusjes is inderdaad niks, iemand die ik ken werd geloof ik om 1 uur opgehaald en was net voor 6 uur thuis, die had letterlijk heel friesland gezien, net alsof de chauffeur hem vergeten was
en dat was niet een klein kind ofzo, die kerel was volgens mij ruim 200 kilo dus die zie je wel
Een toeslag krijgen is op zich niets mis mee, echter .. Dan moet je er wel recht erop hebben. En als je aangeeft bij ze dat je er geen recht erop hebt, dan moet je hemel en aarde bewegen om het stop te zetten ..
Afbeelding

Tadaa

Bericht door Tadaa » zo 02 jan 2011, 20:01

Bedankt voor jullie reacties :)

rahimns
brommobiel: JDM City

Bericht door rahimns » zo 02 okt 2011, 09:09

Het is wel lang geleden dat dit topic liep. Ik heb idd via een WMO indicatie een gesloten buitenwagen toegewezen gekregen en wel in PGB (daar heb ik zelf voor gekozen). Daarvan heb ik de JDM City aangeschaft. Ik kreeg een budget van 17.000 euro. Daarvan moet ik de aanschaf betalen (moet nieuw zijn) + 6 jaar verzekering en onderhoud.

Otje
brommobiel: Binnenkort

Bericht door Otje » wo 17 feb 2016, 15:37

Wie heeft er hier nog meer ervaring mee? :)

Plaats reactie