verschil in verbruik tussen 2 microcars

Gedeelte over het motorische gedeelte van je brommobiel
nachtvlinder
brommobiel: ligier/microcar 2004

Re: verschil in verbruik tussen 2 microcars

Bericht door nachtvlinder » za 25 jun 2011, 18:25

kijk das nou juist het rare der van de gene die op de teller 65 km rijdt die verbruikt dus minder dan die 50/60 rijdt

Toeter

Bericht door Toeter » za 25 jun 2011, 18:44

kan je het beste de toerentallen meten bij een gegeven snelheid en met elkaar vergelijken om te zien of er afwijkingen zijn zoals je het nu verteld denk ik dat je er een bij hebt met slechtere verstuivers dan die andere dus hoeveel verschil is er tussen wat er op de tellers staat? of je doet een keer injectorcleaner bij die slechte.
hmm zoals ik het nu lees verbruikt die harder rijd minder dan denk ik overbrenging wijkt af of idd de teller zelf wijkt af kan best veel zijn.

willem1940
brommobiel: MEGA (aixam dochter), rood/grijze cabine, open aluminium laadbak, jaar 2007

Bericht door willem1940 » za 25 jun 2011, 19:42

Ringen in de voorste pulley maken lagere top-versnelling en hoger verbruik bij verlaagde topsnelheid.

Ringen weghalen uit voorste pulley geeft (na opnieuw inrijden) hogere topsnelheid als er geen tegenwind of -helling is en loopt op vlakke weg gemiddeld zuiniger.

Inspuit-dosering vergroten (binnen het technisch toelaatbare) geeft hoger verbruik en (na opnieuw inrijden) meer trekkracht.

Inspuitdosering TE groot geeft rook/stank, vervuiling van zowel motor als uitlaatpijp.

1 ring meer of minder in de voorste pulley kan fors verschil in verbruik opleveren, evenals een millimetertje grotere inspuit-dosering.

Als een kar alle ringen heeft in de voorste pulley maar wel de pompdosering iets verder opengedraaid, heeft-ie hoog verbruik zonder noemenswaardige snelheidswinst, wel iets meer trekkracht tegen wind en hellingen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Plaats reactie