Ligier Ambra

Alleen ligier
Plaats reactie
Dave86
brommobiel: Ligier Ambra (1999)

Ligier Ambra

Bericht door Dave86 » za 18 jul 2020, 14:49

Goedemiddag,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Voordat ik weer een aanslag ga plegen op mijn bankrekening, zou ik graag jullie kijk hier op willen horen.

Vorige maand begon mijn Ambra opeens na een regenbui heel slecht te lopen. Toen heb ik de bakkopelling vervangen voor een imitatiemodel met nieuwe riem. Deze riem deed het niet dus maar de originele epcour 026 teruggezet. Met de nieuwe bakkopelling kwam hij niet boven de 25 uit, wat een kapotgelopen wiellager als oorzak had (Heel fuseestuk naar de kloten en wiel muurvast.) Nu is dat allemaal vervangen en klinkt het wagentje redelijk oke. Nu duurt het, als hij koud is echter verschrikkelijk lang voordat hij op 45/50 zit of überhaupt 40. Als ik wegrijdt van huis blijft hij de eerste 5 á 8 kilometer op 25/30 hangen en na wat langer rijden gaat hij uiteindelijk 35, 40 etc. Maar, als hij nog warm is en ik rijd weg, is hij heel snel bij de 45.

Verder is hij met optrekken nu veel langzamer dan voorheen. Ik moet bij het verkeerslicht echt hopen dat ik bij het optrekken niet door een rood licht rijdt.

Wat kan dit zijn? Mij leek het logisch om de motorvario te verdenken, aangezien de gewichtjes helemaal verroest zijn en de rode houdertjes, dof, wit, aan het uitslaan zijn. Merkte ook dat hij niet voor mijn gevoel genoeg in elkaar kneep. Dit heb ik getest door onder de motorkap aan de gashevel te trekken die zijkant achter bij de nokkendeksel zit.

Met vriendelijke groet,

Dave.

LordRowi
Wanderer
brommobiel: Erad Spacia 2005

Re: Ligier Ambra

Bericht door LordRowi » zo 19 jul 2020, 09:27

Ik denk idd dat er een probleem in je aandrijving zit

Beter even langs een goede monteur of garage gaan.

Elke fatsoenlijke monteur ziet of hoort meteen wat er is want klinkt niet goed.
Maarja blijft ma speculeren.

Mvg
Getekend LordRowi...

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

Dave86
brommobiel: Ligier Ambra (1999)

Bericht door Dave86 » di 21 jul 2020, 20:38

Terugkoppeling: ik heb zelf even de motorvario losgehaald en daar nieuwe gewichten en rode gewichtkapjes in gedaan. Hij rijdt nu als een tierelier!

LordRowi
Wanderer
brommobiel: Erad Spacia 2005

Bericht door LordRowi » do 23 jul 2020, 20:29

Dat bedoel ik.

Mvg
Getekend LordRowi...

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

LordRowi
Wanderer