Snelheidsmeter werkt niet a741

Alleen aixam
Gesloten
Mkuiper
brommobiel: Aixam 741

Snelheidsmeter werkt niet a741

Bericht door Mkuiper » wo 22 apr 2020, 20:49

hallo, de aixam van mijn zoon bleek een miskoop. Vele uren besteed aan de motor, ophanging, chassis. Ook het dashboard is er uit geweest en de stroom eraf. Het is nu weer een nette aixam. Nu blijkt bij aansluiten en eindelijk rijden, dat de snelheidsmeter ineens niet meer werkt. Hij deed het voorheen wel. Ik heb wel de aandrijving van de bak gehad omdat ik de bak heb gereviseerd.

Bouwjaar 2005
Elektronische regeling
De overige lampjes etc werken wel

Wat heb ik al gedaan:
Aandrijving los en getest op een accuBoor. Ik dacht een klein stroompje te meten
Dashboard weer losgehaald en stekkers gecheckt

Helaas geen succes, is er een manier om bijv een klein batterijtje aan de teller aansluiting te koppelen om te zien of de teller het wel doet? of dat het misschien toch de aandrijving is? Ik wil voorkomen dat ik geld uitgeef aan het verkeerde. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt! Gr Marcel

LordRowi
Wanderer
brommobiel: Erad Spacia 2005

Re: Snelheidsmeter werkt niet a741

Bericht door LordRowi » vr 24 apr 2020, 07:30

Heel lastig.

Beter eveb wat verschillende dingen proberen.
Weet niet waar u woont?

Mvg
Getekend LordRowi...

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

Mkuiper

Bericht door Mkuiper » vr 24 apr 2020, 19:16

Zoetermeer. Ik ben zelf niet onhandig, maar hiervoor zoek ik toch even wat hulp. Ik heb een aantal dingen los gehad. De bak, maar ook het dashboard. Stekkertje met contactsprayn ingespoten. De overige functies van de meters doen het. Kan ik de aandrijving meten?

Gr marcel

Mkuiper

Bericht door Mkuiper » vr 15 mei 2020, 18:07

Inmiddels een nieuwe (tweedehands) aandrijving gekocht. Wie weet de kleurcodering oor de blauwe/ rode en zwarte draad? Het stekkertje aan autozijde is er vanaf. Ik vermoed rood =plus, blauw signaal en zwart =0.
Wie kan helpen

Mkuiper

Bericht door Mkuiper » za 16 mei 2020, 19:11

Inmiddels opgelost. Blauw is de signaaldraad. Zwart de 0-draad en rood de plus. Ik doet het weer!

Gesloten