Het is nu do 19 jul 2018, 03:05

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Amica 1100 Lekstroom 
Auteur Bericht

brommobiel: Canta LX
Antwoord met een citaat
Bericht Amica 1100 Lekstroom
Goede dag beste Forumleden.
Ik ben sinds kort eigenaar geworden van een Amica 1100. Nu is de vorige eigenaar bezig geweest met de kabelboom en is het een complete ramp. ik heb er een halve rol ducktape tussen uit gehaald alles weer netjes gemaakt. Alleen zit ik nu met het volgende. Sinds kort wordt me accu ontladen. ik heb de accu al doorgemeten en is gewoon goed de dynamo laad ook netjes bij. alleen als ik hem 2 dagen laat staan is die totaal leeg. Nu heb ik iets begrepen van een massa schakelaar te plaatsen. nu heb ik de schakelaar maar nu zit ik met de vragen

hoe moet je hem plaatsen op de plus draad of op de min draad.
ook had ik de vraag hoe ik het beste kan doen de originele kabel onderbreken verlengen schakelaar tussen zetten. ? en welke kabel dikte heb ik nodig want ik had begrepen dat paar simpele kabels het niet gaan worden.

Graag hoor ik van jullie
Sorry voor eventuele typefouten ben geen held in het typen van de Nederlandse taal

ma 25 jun 2018, 03:34
Profiel
Wanderer

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Amica 1100 Lekstroom
Een massa schakelaar plaats je in de min draad oftewel de zwarte draad, (zelfde dikte kabel gebruiken als er origineel in zit , dikker kan ook , niet dunner doen dan ontstaat er wanneer er veel ampere's gevraagd wordt warmte) maar eigenlijk los je het probleem er niet mee op omdat wanneer je de schakelaar omzet er weer stroom weglekt. Het beste is om te gaan meten met een universeelmeter op de ampere stand en dan proberen te vinden welk ding het stroomvreten veroorzaakt. Sluit ook je autoradio als je die hebt af, en kijk de zekering kast na op kabels die misschien warm geweest zijn en volg die. Hoop dat je er wat aan hebt, veel succes.

di 26 jun 2018, 13:49
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]