Erad zonder gemonteerd lucht inlaat.

Alleen Erad
LordRowi
Wanderer
brommobiel: Erad Spacia 2005

Re: Erad zonder gemonteerd lucht inlaat.

Bericht door LordRowi » do 25 apr 2019, 21:06

Met drop box werkt het geloof ik.
Getekend LordRowi...

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

grooste
brommobiel: ERAD spacia FOSC

Bericht door grooste » vr 26 apr 2019, 10:27

Hier heb een link naar youtube gemaakt naar mijn erad project. Videolink geeft error, Sorry :(. https://www.youtube.com/watch?v=RNZjYGJ3990
Grooste
Leeuwarden

LordRowi
Wanderer

Bericht door LordRowi » vr 26 apr 2019, 16:07

Nice ziet er leuk uit
Getekend LordRowi...

grooste

Bericht door grooste » za 27 apr 2019, 14:14

Heb mijn Erad voor eerst gestart sinds jaren. :) https://www.youtube.com/watch?v=76_gX74 ... e=youtu.be
Grooste
Leeuwarden

LordRowi
Wanderer

Bericht door LordRowi » za 27 apr 2019, 23:11

Whahahaha kei leuk janmer dat je zo ver woont.
Getekend LordRowi...

Pjotr
brommobiel: Aixam A741 2007

Bericht door Pjotr » zo 28 apr 2019, 09:43

Maar wat gebeurt er eigenlijk? :o

LordRowi
Wanderer

Bericht door LordRowi » zo 28 apr 2019, 09:51

Idd heb nu eens verder gekeken
Maar die rook is nie zo goed en ondanks alles ik hoor dat het nie zo lekker loopt.
Getekend LordRowi...

grooste

Bericht door grooste » zo 28 apr 2019, 10:26

Nee, dat klopt. Die heeft geen lucht filter. En start werkelijk voor eerste sinds heel lang. Heb elektro pomp verwijderd, en zit geen uitlaat op. Verder moet ik de gas en stationair nog fixen. Dat ook die schroef bij gashendel heeft andere persoon helemaal uit gedraaid! Nu slaat die uit als ik helemaal gas los doe. Verder pruts ik zelf ook met de gas. Op de motor werkt de gas wel. Pendaal gaat ook heel soepel. Kabel ook. Maar denk dat er ergens een veer mist bij het pendaal, achter het pendaal of onder de auto. Die motor gas armpje heeft wel aardig kracht. Maar vermoed niet voor het pendaal? Weet iemand als er ergens een veer moed komen? Ga zo de contact maken. Denk dat er een kabel bij maakt. Contact slot werkt zelf ook gewoon. Maar gas pedaal is echt even iets maf. Er is niks wat pedaal zelf terug doen? Of hoeft dat niet? Over morgen ga weer verder. Krijg nieuwe filters voor oli en diesel, Nu heeft motor even gedraaid en is de restjes ouwe oli die altijd blijven vermengt met nieuwe, soort van gespoeld, vervang i gelijk nog een keer met nieuwe filter. Motor zelf lijkt me wel nog goed. Denk de rook? LoL :) Fire me up! Denk dat alles even goed los moet komen, en de motor is mee geweest aar was straat! op fiets kar, Heeft scheef gelegen, zal wel even schoon moeten branden :(. Hoop het. Motor reageert ook goed op gas. En start nu direct weer :). Gewoon start en aan. Zal als aan toe kom nieuwe filmpje maken. Loopt de motor continu 1 toerental rustig. Heb er nog niet vol gas mee gegeven. Heb mijn arm boven de motor. Hou niet van!!!! Rustig wel, maar motor is een motor! En kan uit elkaar!!!!
Grooste
Leeuwarden

grooste

Bericht door grooste » zo 28 apr 2019, 10:46

Wie precies doe is. De auto op contact. Accu heefd de auto zelf nog niet. Is een plank met 2 dikke bouten! Zit auto bedrading op (net als accu) en klem ik een externe accu op. Kan snel charge in mijn hok! Omdat mijn start draad, warm word????? Tja snap ook niet??? lijkt niks mis mee, niet op oog, niet met meet apparaat? Maar tog word warm, Dus doe ik gewoon de dunne draad van de start motor. Rechtstreeks op de accu. Die dunne draad van start motor. Heet ook commando draad / lijn. Heb vroeger al geleerd bij cross auto, boten, en trekkers :). Dat draad van de sartmotor gaat rechtstreeks naar contactslot. Heeft 1 aftakking naar voorgloei relay (bijde rose kleur). Maar die werkt gewoon. Door auto moet voor gloeien loop ik af en toe naar dashboard. Maar als niet bekend mee bent. A.u.b doe me niet na!. Dat fan propellor draaid met motor kracht. No joke! EN als je verkeerde draden doet! Kan het gaan branden!!!! Maar zo als ik zie. Heel simpel, accu aansluiten Dikke plus + op start motor Dikke bout!! (min op de inlaat spuitstuk, diesel klep 12v + geven , dan de commando draad 12V + geven en motor gaat starten! Ik ga er een scooter alarm op zetten!!! Even een goed kope bestellen! En een wifi cam in dashbard. Plus ergens een tracker GPS. Start draad bij de start motor kan je gerust gezegd extreme lastig bij! Doet Ik wil er een nieuwe amp connector en stukje kabel proberen te vervangen. Mischien dan ouwe startkabel weer heel? :(. Moet tog iets mee zien. Nieuwe kabels er bij niet zo mooi. Maar als dan tog een alarm doe. Met RC / afstand bediening. heb contact niet meer nodig :). Ik moet even zien hoe dat ga bouwen. Als leuker oplossing heb. Zal ik hier neer zetten. Hier echte voorbeeld wat ik doe: https://www.youtube.com/watch?v=Sf6LqYBLljs
Grooste
Leeuwarden

grooste

Bericht door grooste » ma 29 apr 2019, 15:41

Een raag. Ik heb contact weer gemaakt zo als hoort te zitten. Stekkers, stukje kabel vervangen en doet ook nog :). Maar nu heb volgende. Ik dus auto doen aan uit. Warm daaien, en toen vol gas :). Zag ik een dikke vonk bij de zekering va de stroom verdeler. Dit wat niet snap. Ik heb gemeten 17 volt maakt de dynamo in de auto ? Is da niet wat hoog? En er zat een zekering van 20a op de verdeler. Maar ding is tog 30a? Weet iemand wat ik hoor te meten? En welke zekering er in hoort?
Grooste
Leeuwarden

Plaats reactie