Het is nu za 17 aug 2019, 16:30

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Erad zonder gemonteerd lucht inlaat. 
Auteur Bericht

brommobiel: Axiam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Erad zonder gemonteerd lucht inlaat.
grooste schreef:
Ik had ook nieuwe imitatie koppeling gevonden. Maar die man praat over maten van 19mm tot 24mm as maat. Snap hem niet. Mijn koppeling is er af. de conus op de motor is op dunste 25mm en dikste 30mm. De buiten diameter van de schijf is 19cm of 192mm. Deze koppeling had gevonden https://route45.nl/variokoppeling/motor ... -2263.html Als die past zou perfect zijn. Maar goede 2de hans zou ook goed zijn.

die link die je stuurt is niet voor een erad bel deze maar eens op die heeft heel veel onder delen voor elke brommobiel (0623878299) en dan krijg je jeroen aan de telefoon Suc6

vr 12 apr 2019, 11:33
Profiel

brommobiel: Axiam
Antwoord met een citaat
Groote waar kom je vandaan

vr 12 apr 2019, 11:34
Profiel

brommobiel: ERAD spacia FOSC
Antwoord met een citaat
Ik kom uit Leeuwarden. Morgen ga ik meteen telefoon nummer even bellen vragen voor variateur/koppeling. Bedankt voor de hulp.

vr 12 apr 2019, 20:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb om geld te besparen besloten de oude koppeling te gaan opknappen. Eerst heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald. Alleen dat stukje met de vrijloop lager wil er niet af. Dat heeft nu een wd40 behandeling. Ook de koppeling (conische kom) leek me helemaal verroest. Maar naar flinke bult schuur papier heb de binnen kant redelijk glad gekregen. Roest is weg. Lijkt wel weer iets. De as aan de motor heb ik even eens super licht geschuurd, met waterproof papier. En lijkt ook nieuw. Verder heb de schaaltjes met de gewichten roest verwijderd en voelen weer glad. Dingen met gewichten ga ik ook gewoon proberen. De loop / glij vlakken lijken me ook nog goed. De gewichten zelf heb ook weer mooi gemaakt. Ben nu bezig de koppeling in de kolomboor machine op te spannen. Dit omdat de koppeling (dat stul met de 2 plastic doppen 10 ringen in zaten. Lijkt het er op dat de koppeling nooit heel de poelie heeft gebruikt. Maar tot ongeveer een centimeter van af boven. Als de ringen weg haal. En knijp geheel aan. Lijkt het er op dat de snaar precies tot boven kan. Alleen weet niet hoe de koppeling (conus gedeelte er op gaat reageren. Heb besloten de ringen in de kast te leggen. Maar nu is de poelie dus met niet recht gesleten loop vlak. Dit ge ik proberen te verhelpen met veil en kolom boormachine. (dit is iets dat niet iedereen aan raat te gaan doen, kan heel gevaarlijk zijn! Weet wat je doet!). Mijn koppeling is een Canadia power block inc! Vind je terug op artic cat sneeuw scooter.!!! Maar ook op andere voertuigen, welke geen idee. Maar op de artic cat eb zelf zien zitten. Ik vraag me dan ook af, als race koppelingen va sneeuw mobielen mijn brommobiel vitten. Dat heeft mijn brommobiel maar simpele over brenging vergeleken andere sneeuwmobiel racers. Website koppeling maker denk ik. http://www.cvtech-ibc.com/fr/index.html . Vond dit wel handig filmpje over de achterste koppeling. https://www.youtube.com/watch?v=2JED-oeXc-U&t=19s . Ze hebben het op een moment ook over graden. Veer moet in 3 en a begrijp ik. Maar wat doen die graden? Wat regelen ze inde koppeling. Snap dat niet? Tabel laat die zien op 11 minuten. Ik heb mijne uit ekaar gehaald zonder te kijken. Dacht dat die niet veel ingewikkeld was. Maar gewoon een veer :(.

zo 14 apr 2019, 09:33
Profiel

Antwoord met een citaat
Erad heeft weer de motor er in. Alles on de motor kap weer mooi zwart gemaakt. Ben nu kabels aan het fixen. Deze erad had een extra plus kabel naar 2de stroom verdelen van accu en gewone plus bungelde er los bij. Alles kabels aan geprutst. En bijna alle connectoren op motor geroest :(. Maak er nieuwe stekkers op. Haal duck tape weg. En schuur roest weg. Soldeer hier en daar kabels weer op lengte. Dit omdat andere persoon ook kabels had ingekort en zelf omgelegd? Heen en weer door auto? Maf :). Zelf dashboard zit los en scheef. Maar nu komt mijn mega probleem. Mijn maat kan de start motor niet terug vinden :( . Heeft iemand een start motor voor Mijn Lombardini 502 motor? Dan is motor ruim zo goed als af. En kan de achterkant gaan fixen. En rondjes rijden :). Mijn uitlaat beetje aan dikke kant :). Heb alleen 2 ringen voor en achter de veer 1 laten zitten. Slijten de plastic achtige bussen niet in de koppeling. Denk 8 van de 10 er uit precies goed is. Voor koppeling heb redelijk kunnen op knappen. Niet nieuw. Maar van genoeg voor rond :) . Koppeling heb gehoge druk reinigt. Schaaltjes er in op geschuurd (waren best roestig.) . Lijn olie op de as gedaan waar die bussen met veer zeg maar zitten. Buitenste rand op loopvlak heel licht bij gefeild in de kolomboor machine. Buitenste randje 1 millimeter hoekje stomp gemaakt. Zaten wat braam achtige beschadigingen. Maar starten zie somber in :(. Boormachine ook onmogelijk, draait koppeling los, trektouw past niet, en aan duwen ook helaas. Ook de vrijloop lager is losgekomen. Draait weer. Draai soepel en bijna geen ruw gevoel. Kan net! :) . Met heel veel wd40 los krijgen spoelen, troep en roest uit de lager. En nu drupje olie werkt redelijk. Denk niet eeuwig. Maar kan weer even.

do 18 apr 2019, 22:34
Profiel

Antwoord met een citaat
LoL :). eigenlijk helemaal niet grappig maar ik de startmotor er in gebouwd. Motor oli en water gefixt. Dacht alle kabels gemaakt die kon vinden. Die niet origineel waren. Dus ik starten. Stap 1 ok. Contact doet. Zie een gloeispiraal. Dus doe start stand. En op een knop drukken door vorige eigenaar gemaakt. Start motor (helemaal niks, geen klik, geen iets, gewoon dood) Maar ook hele dashboard gaat uit en waar aan met opnieuw gloeitegen op dashboard. Dus denk ga kijken wie die met de knop gemaakt heel. Hele dashboard toch scheef. Moet gefixt. Dus dashboard en kapje onder stuur los gemaak. Toen kwam de meest maffe kabel constructie ooit. (onder het suur. Links zit een dikke groen met zwarte draad => verbonden met dikke blauwe uit contact slot, Met ertussen een 30 amp zekering. (linker dikke zwarte met groen verbonden met links contact slot dikke blauw. er tussen een 30 amp zekering. Van af de zekering naar een zelf gemaakte knop :) . Die de rose draad verbind die eerst van af contact slot kwam???? Dus eigenlijk zat de rose draad als je knop weg denkt. Gewoon op een tsplitsing aangesloten. Tussen links een dikke groen en recht dikke blauw uit contact slot. Ik snap niet wat deze beste man geprobeerd heeft. Duidelijk ding. Defect contact slot de start stand overslaan. Maar is dan niet makkelijk gewoon een knop te maken op de stekker bij contact slot alleen. De dikke rode (DENK plus, NIET ZEKER!!!!) verbinden met de rose met een knop??? En dan geen extra zeker, of extrakabels tussen dikken groen zwart en blauw, die naar rose gaan? Ik hoop dat iemand me kaan helpen. Met ieder geval de hoofd vraag. Is de rose dunne draad onder contactslot de command draad naar start motor. En is de dikke rode plus? En is de blauwe de schakeldraad voor auto stroom power on?? Ik ben helaas geen auto monteur. Was ooit gewoon monteur. Electro bij auto blijft een iets appart. Iemand die me helpen kan? Of een manual van de auto zelf. Niet zo zeer alleen de motor. Maar ook de dashboard en dingen. Heb er omgezocht en kan nergens vinden. Al moet zeggen de kaggel motor, lampen, dashboard en knipper licht en gloeiteken werken, accu lamp nog niet op gelet. Ga morgen weer proberen. Wil een draad van de start motor (dunne command draad) rechstreeks na gloeien op d eplus van de accu doen. Zie als startmotor dan draait. Werkt bij mijn opel voor jaren. Geleerd van Arubaan :).

wo 24 apr 2019, 21:37
Profiel
Wanderer

brommobiel: Erad Spacia 2005
Antwoord met een citaat
Kan je foto's toevoegen aub.
Dat is echt leuk voor de bezoekers?

Verder keep up the good work
Klinkt allemaal heel leuk.

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

do 25 apr 2019, 09:26
Profiel

Antwoord met een citaat
Nou :) goede avond. Hmmm, ruzie met mijn Erad :( . De rose draad van contact slot. Loopt denk ik neer de startmotor relay. Daar zit ook rose kabel. Met volt meter meet ik 0,5 ohm over de hele kabel. Start motor werkt naast de auto perfect :(. Zou je zeggen als da dat rose kabel verbind met de startmotor. Plus ne min met accu. Dikke draden. Dat ene plus bij de startmotor op (heefd auto stroom) , Dan als je contact om draait. de 12v die er in gaat er bij de start motor uit komt? gewoon de rose draad bij contact slot op de dikke rode draad. De start motor ook moet gaan draaien. Nee :(. Rose draad word warm :(. Lijkt wel als er nog ergens een punt in mijn auto gesleuteld is waar niet bij kan. Of nog niet gevonden heb. Mijn vraag waar gaat de rose draad van contact slot officeel heen?

do 25 apr 2019, 19:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Hmmm, ik heb geprobeerd mijn ziggo home page te doen. Maa rheb niet meer???? Maf he, eerst wel!!! Wou ik mijn foto op doen. En dan linken. Maar helaas. Ik zal zoeken naar andere server die even kan beetje space leasen. Maar ook druk met andere dingen. B.v motion sim, versterkers en ebikes :). Kids nog, enz.. Als ik ets handigs vind zet fotos daar.

do 25 apr 2019, 20:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Dit is mijn Erad Spacia Lombardini 502 ldw project.

do 25 apr 2019, 20:30
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende