Erad zonder gemonteerd lucht inlaat.

Alleen Erad
grooste
brommobiel: ERAD spacia FOSC

Erad zonder gemonteerd lucht inlaat.

Bericht door grooste » ma 08 apr 2019, 09:16

Ik heb een Erad gekregen. Nu is lucht inlaat er helaas ook af. Ik heb de motor er uit gehaald, versnellings bak, en subframe. Ga deze opnieuw verven. Maar mijn probleem is de inlaat. Iemand anders wie mij gegeven heefd, heefd uitelkaar gehaald. Maar weet het niet meer. Ik heb een Lombardini 502 motor. Er komt een veer uit blok. Deze moet op de inlaat vast aan de gas hendel. Maar snap niet hoe deze hoor te zitten. Als ik doe zo als ik denk. Dan komt alles lijkt wel heel straks. Denk niet goed. En durf niet fast te maken. I.V.M ik misschien iets anders stuk maakt. Iemand ervaring met de inlaat plaatsen? Waar moet op letten. https://www.manualslib.com/manual/93599 ... =39#manual

Pagina 39 heb uitgevoden lijkt me de veer waar om gaat! De Limiting speed goffener! "Applications requiring true operator "foot" control, such as vehicles, are specified with a limiting speed or "MIN-MAX" governor. The limiting speed governor spring is designed as a singular unit but comprises two(2) separate springs- an idle spring and a high speed spring. The spring assemblies are speed specific and are identified by color code as detailed belowred 3000 (none) 3200 black 3600 orange 3750 white 4200 brown 4500 green 4300. "
Mijn 2de vraag is ook waar koop ik de groene veer :)? Maar meest belangrijke is plaats ik de inlaat manifold terug? Ga nu erad frame verven :) . Heb een uitlaat gemaak even dik als elbow :). Komt een motor demper op einde :). Vroem :). Kosten 5 euro aud ijzerboer! Dunwandig staal!
Grooste
Leeuwarden

LordRowi
Wanderer
brommobiel: Erad Spacia 2005

Re: Erad zonder gemonteerd lucht inlaat.

Bericht door LordRowi » ma 08 apr 2019, 09:50

Misschien kunt u wat foto's toevoegen?

Mvg
Getekend LordRowi...

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

grooste

Bericht door grooste » ma 08 apr 2019, 13:57

De foto probeer ik hele tijd. Maar snap niet hoe forum zelf werkt :(. Wil graag paar fotos toe voegen. Werk er aan.
Grooste
Leeuwarden

megatruck
brommobiel: Axiam

Bericht door megatruck » wo 10 apr 2019, 11:23

het veertje waar je het over heb is voor het gaspendaal dat moet in de achter kant van de uitlaar van de luchtfilter zitten daar heb je een soort pal met een gaatje daar moet je die veer aan vast maken

Suc6
Rijden in een Erad is super:P

LordRowi
Wanderer

Bericht door LordRowi » wo 10 apr 2019, 21:58

Je moet eerst wat meer activiteit op het forum posten daarna zal je meer kunnen.
Foto's staat uitgelegd op het forum hoe dat moet.

Mvg
Getekend LordRowi...

grooste

Bericht door grooste » do 11 apr 2019, 09:55

Bedankt voor de hulp. Ga straks inlaat er proberen op de motor te zetten. Heb afgelopen dagen. Heel voor frame van de auto ontroest en op nieuw geschilderd. Heb een extra motor steun voor onder de motor geplaatst. Hele dikke ronde die de motor tilt. Eerst hing de motor alleen aan zei steunen. Leek mee beetje erg zwak.
Grooste
Leeuwarden

grooste

Bericht door grooste » do 11 apr 2019, 17:15

Vandaag is me gelukt de koppeling er af te halen. Zoek nu een nieuwe. Maar weet deze niet te vinden. Dingen zijn moeilijk te vinden. Wel heb ik ontdekt dat ook sneeuwscooter motor precies de zelfde koppeling hebben. Weet iemand een goed koop imitatie merk? Of misschien 1 goed over. Gaat om de voor koppeling. Niks is goed aan dat ding meer. :(. Weet ook niet welke er op gaan passen. Erg weinig info over te vinden voor mij.
Grooste
Leeuwarden

LordRowi
Wanderer

Bericht door LordRowi » do 11 apr 2019, 21:04

2e hand worden er genoeg aangeboden.

Enige op te letten is de diameter van de vario zelf en de diameter van het conische deel waar die op moet.
2e hands kosten ze tussen de 50 en 100 euro ligt aan de stáát.

Mvg
Getekend LordRowi...

grooste

Bericht door grooste » do 11 apr 2019, 23:16

Ik had ook nieuwe imitatie koppeling gevonden. Maar die man praat over maten van 19mm tot 24mm as maat. Snap hem niet. Mijn koppeling is er af. de conus op de motor is op dunste 25mm en dikste 30mm. De buiten diameter van de schijf is 19cm of 192mm. Deze koppeling had gevonden https://route45.nl/variokoppeling/motor ... -2263.html Als die past zou perfect zijn. Maar goede 2de hans zou ook goed zijn.
Grooste
Leeuwarden

LordRowi
Wanderer

Bericht door LordRowi » vr 12 apr 2019, 07:58

Ik zou Edwin de eigenaar van de webshop even een mailtje sturen.

Hij weet de juiste maten enz.

Mvg
Getekend LordRowi...

Plaats reactie