Het is nu do 20 jun 2019, 00:21

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Klein probleempje. 
Auteur Bericht

brommobiel: Crecav Eke
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Klein probleempje.
Krekel schreef:
Beste forumleden,

Van de week heb ik een Jdm Titane gekocht en die rijdt verder helemaal prima. Nu ben ik de kleine mankementjes aan het maken en heb even jullie hulp nodig. De volgende kleine puntjes die doen het nog niet.

- De knipperlichten doen het niet.
- De kilometerteller + snelheidsmeter doen het niet.

Nu heb ik van de knipperlichten de lampen gecontroleerd en die zijn gewoon heel. En ik heb de relais van de knipperlichten gezocht, alleen deze kan ik niet vinden? De startrelais + gloeirelais heb ik wel gevonden. Ik zou zeggen dat de knipperlicht relais dan ook daarbij zit, maar die zit daar dus niet.

Wie weet dus waar de knipperlichtrelais zit van een JDM Titane? Dan kan ik hem doorverbinden en kijken of die kapot is.

Dan dus nog de kmteller + snelheidsmeter. Hier ben ik nog niet mee begonnen, maar wie heeft hier ideeën over wat er allemaal kapot aan kan zijn?

En wie kan mij vertellen welke relais er allemaal op mijn JDM Titane zitten? Want zo heb ik de start- en gloeirelais wel gevonden. Alleen er zitten nog wat relais in mijn motorcompartiment.

Alvast bedankt,
Krekel

Dit klinkt als een massa probleem controleer met een goede diode tester of het reais voldoende massa krijgt elke weerstand is teveel en kijk of de spanning naar het relais constant is na inschakelen het massa probleem kan ook een lampje zijn en mij ervaring is al meten ze heel ga er nooit van uit ik maak het vaak mee bij scooters en auto's dat het gewoon een kapot lampje is dat het massa probleem veroorzaakt. meten is nog altijd weten voor steeds meer dingen moet je tegenw. een universeelmeter hebben en er mee om kunnen gaan anders wil ik wel een schematje opsturen voor een z.g.n. diode tester die ied. kan maken en erg nuttig is voor deze materie
GRTN Bernard

ma 27 jan 2014, 12:28
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2